תשלום מזונות ישירות לילד

תשלום מזונות ישירות לילד

בכל מקרה של גירושין, אנו יכולים להעיד כעורכי דין למשפחה, שהנושא שמטריד ביותר את שני ההורים, הוא שאלת המזונות. כמה מגיע לי? כמה אצטרך לשלם? מה כוללים המזונות? עד איזה גיל אני צריך לשלם מזונות? עד איזה גיל אקבל מזונות? אם אתחתן שוב, אצטרך לשלם גם מזונות? אם הילד לא בקשר איתי, גם אצטרך לשלם מזונות? כל אלו ועוד, הן שאלות בסיסיות שאנו נשאלים בכל פגישת ייעוץ עם לקוח המבקש להתגרש, או לקוח שנמצא בהליך גירושין. במאמר שלהלן נעסוק במזונות ילדים וגם נשיב על שאלה הנוגעת למזונות אישה. את כל זאת, נעשה לידיעתכם הקוראים, בשביל להעניק לכם תוכן איכותי.

יחד עם זאת, נדגיש כי המאמר לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי קונקרטי.

מתי משלמים מזונות ילדים?

נסביר תחילה מהם מזונות ילדים: בישראל, הדין הדתי–האישי הוא זה אשר חל על בני זוג המבקשים להתגרש. בהתאם, גם מזונות ילדים והחובה לשאת בהם, זו חובה שמפורטת בדין העברי–דתי. הדין הדתי, מורה לאב לשאת במזונות ילדיו. מזונות הם בעצם תשלום שנועד להבטיח את הקיום הכלכלי של הילדים המשותפים. מזונות מחולקים למזונות מדין חובה ומזונות מדין צדקה. לרוב, מזונות מדין חובה כוללים את ההוצאות הבסיסיות של הילדים. מזונות מדין צדקה כוללים דברים לא בסיסיים. עד גיל 6, האב חייב לשאת במזונות במלואם. לאחר גיל 6, האב חייב לשאת במזונות מדין חובה וגם במזונות מדין צדקה. האחרונים משולמים בהתאם ליכולת הכלכלית של האב. למעשה, מזונות משולמים עד גיל 18 וגם בשלב הצבא, אם כי אז המזונות מופחתים בהרבה כמובן, והם משולמים מדין צדקה.

מהם מזונות אישה?

מזונות אישה נועדו להבטיח קיום כלכלי לאישה, בעת פרידה. להבדיל ממזונות ילדים, מזונות אישה הם לא אבסולוטיים: הם משולמים רק עד השלב שבו בני הזוג מתגרשים. כמו כן, מזונות אישה משולמים רק במקרים שבהם האישה צריכה סיוע כלכלי, עקב תלות בבעלה בשלב שלפני הגירושין. במידה והאישה משתכרת ועובדת, לרוב היא לא תהיה זכאית למזונות אישה. כך שמדובר במזונות נמוכים בהרבה מבחינת הגבר, אך חשוב להכיר את הזכות הזו, ששמורה לנשים.

מהם מזונות זמניים?

גירושין הם דבר שיכול להימשך תקופה ארוכה. אפשר להגיש תביעה ולהתגרש שנה עד שנתיים לאחר מכן. לכן, בשלב הזה, כאשר בני הזוג טרם התגרשו וטרם ניתן פסק דין סופי למזונות, ניתן לפנות לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני – בתביעה למזונות זמניים. כשמם כן הם: מזונות זמניים משולמים לתקופה זמנית והם נפסקים על יסוד נתוני שכר בסיסיים, מבלי להעמיק יתר על המידה בשלב הזה, ביכולת ההשתכרות של בני הזוג. כמובן שלבסוף, כאשר ניתן פסק דין סופי למזונות, הרי שהמזונות יכולים להיות גבוהים או נמוכים יותר.

אם אני מתחתן בשנית – אני עדיין משלם מזונות?

התשובה חיובית. מזונות ילדים נועדו להבטיח קיום כלכלי של ילדיו של האב, מגרושתו. העובדה שהאב נישא בשנית, אינה מהווה עילה לפטור אותו ממזונות, כברירת מחדל. כך שבניגוד לסברה רווחת, נישואים שניים אינם מהווים סיבה שלא לשלם מזונות.

האם אפשר לפתוח מחדש תיק מזונות?

תביעות למזונות הן תביעות שאפשר לפתוח מחדש. זאת, להבדיל מהליכים אזרחיים, שבהם, כאשר ניתן פסק דין, הרי שתם התיק. ניתן לפתוח מחדש תיקי מזונות ומשמורת, בעת קיומן של נסיבות חדשות. כלומר, אם למשל אב רוצה לבקש להפחית מזונות בגלל מצב בריאותי, או שינוי נסיבות בחייו, הרי שהוא רשאי להגיש שוב תביעה חדשה, באותו תיק מזונות. כך גם לגבי תיקי משמורת ילדים.

אם הילד לא בקשר איתי – אני חייב לשלם מזונות?

התשובה מורכבת למדי. הלכתית – ניתן לפטור אב מתשלום מזונות בגין "ילד מורד", שמסרב להיות עמו בקשר. במציאות, הדבר מאוד חריג, ובית הדין או בית המשפט לענייני משפחה, יבדקו טוב טוב את הנסיבות שהביאו לחוסר קשר בין האב לילדו. נדירים המקרים שבהם נפסק שהאב לא יהיה חייב במזונות ילדיו בגלל חוסר קשר תקין. עם זאת, בעת הצורך חשוב להתייעץ עם עורך דין משפחה, לשם בחינה מעמיקה יותר.

לסיכום:

במאמר זה, בחרנו להשיב על מספר שאלות שכיחות בתחום המזונות, ובמסגרת המאמר הענקנו מידע נרחב על תשלום מזונות ישירות לילד, על מנת להעניק לכם הקוראים תוכן איכותי. אנו מקווים כי השאלות והתשובות, תוכלנה לסייע לכם הקוראים בעת הצורך, אך נשוב ונדגיש כי בעת הליך גירושין או תביעת מזונות, חשוב מאוד להיעזר בעורך דין דיני משפחה בעל ניסיון רב.

By | 2021-07-04T19:13:06+03:00 יולי 4, 2021|מגזין משפטי|0 Comments

Leave A Comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

שאל אותנו שאלה

שאל אותנו שאלה

    לייעוץ משפטי צרו קשר

    לפגישת ייעוץ התקשרו:

    052-2927602

    03-6521605

    או צרו איתנו קשר באמצעות הטופס

      Call Now Button דילוג לתוכן